بعد طول غياب.. نجاة الصغيرة تتحدث عن حالتها الصحية وإمكانية عودتها للغناء (فيديو)

المصرى اليوم 0 تعليق ارسل طباعة تبليغ حذف

لاقتراحات اماكن الخروج

في ظهور نادر، أطلت النجمة الكبيرة نجاة الصغيرة لتتحدث عن حالتها الصحية الاَن، وإمكانية عودتها للغناء من جديد، وسبب ابتعادها عن الساحة الغنائية طوال هذه الفترة.

وقالت النجمة الكبيرة في مكالمة هاتفية للإعلامي عمرو أديب في برنامجه «الحكاية»: «أحب أطمئن جمهوري لأنه عزيز وغالي، وبصراحة أنا بعرف أغني مش بعرف أتكلم«.

وتابعت: «أمضي أوقاتي بالاستماع إلى الموسيقى لأن الموسيقى هي الحياة بتاعتي، وبسمع الموسيقى اللي اتعلمتها من الكبار أوي أوي السيدة أم كلثوم، وعبدالوهاب، وكنت محظوظة وفي نعمة لأني تخرجت من جامعتهما لأنهما مثل الجامعة التي تحصل منها على دكتوراه مش مجرد مدرسة، وكنت محظوظة جدًا إني تواجدت في الوقت اللي كانوا موجودين فيه وبحمد ربنا إني كنت موجوده في الوقت ده وتربيت على أعمالهما».

وعن سبب غيابها عن الساحة الغنائية قالت: «مبعملش حاجة عشان أنا المجموعة بتاعتي مش موجودة دلوقتي، ولكن بحاول، وفي صعوبات العازفين يعني أو مفيش الملحن اللي ينفع للحاجة اللي بتمناها، لأن ليا طريقة في اختيار الأغاني مش موجود تنفيذها دلوقت، وبحاول إذا قدرني ربنا هقدم حاجة قريب».

يذكر أن النجمة نجاة ظهرت مؤخرًا جالسة في الشارع وقد أخفت وجهها عن المارة بعدما تعرضت عمارتها في الزمالك لبعض التصدعات نتيجة حفر مترو الأنفاق ولكنها رفضت الكشف عن هويتها للمارة في الشارع وفضلت أن تكون متخفية.

  • الوضع في مصر

  • اصابات

    140,878

  • تعافي

    113,480

  • وفيات

    7,741

أخبار ذات صلة

0 تعليق